כשיש לנו עדיין מספיק זמן עד לחג האהבה, זה הזמן להתארגן מראש ולהפתיע עם מתנה מושקעת וטעימה ולקבל את הקרדיט על משהו שהכנו לבד, לעצלנים שבינכם ניתן גם לקנות מוכן טראפלס שוקולד תפוז/ קפה (גברים, יש לכם כאן הזדמנות מעולה!)

במתכון החודש נכין טרפאלס שוקולד מריר עם ניחוח תפוז. ניתן להחליף ולגוון עם טעמים אחרים כפי שאסביר בהמשך. כמובן שאפשר גם להסתפק בטעמו של השוקולד כמו שהוא. היתרון במתכון הוא מזיגה של הגנאש בעודו חם, דבר שחוסך לנו זמן,ליכלוך ובלגאן כללי במטבח.

יש להצטייד בתבנית שקעים מסיליקון וכל צורה תתאים. אני בחרתי בפרמידות קטנות. לכל חובב וחובבת אפייה מסתובבות בבית כמה תבניות כאלה ואפשר לנסות ולהשאיל ליום יומיים (אם בניתם לעצמכם רקורד של אנשים שמחזירים..)

דבר נוסף שנדרש הוא קופסא יפה.

מתכון טראפלס מפנקים לוולנטיינס

חומרים

שמנת מתוקה  – 120 גרם

גרידה מחצי תפוז

שוקולד מריר קצוץ – 200 גרם

חמאה רכה – 20 גרם

קקאו לפידור הטראפלס

הכנה

נוסיף אל השמנת גרידה מחצי תפוז ונביא לרתיחה.

אם יש לנו זמן, רצוי לתת לתערובת להתקרר במשך חצי שעה ואז להביא לרתיחה בשנית. זה יבטיח ארומה חזקה של תפוז בטראפלס.

ניתן להחליף את גרידת התפוז בחצי כפית קפה או במקלות קינמון.

גרידת תפוז מוסיפה טעם לכל קינוח

נשפוך את השמנת עד לכיסוי השוקולד, נמתין 2 דקות ואז נערבב עם לקקן, מהמרכז אל השוליים. נוסיף את השמנת שנותרה ונערבב שוב, באותה צורה. כל שנותר הוא לערבב את החמאה הרכה עד להטמעה שלה. רצוי לטחון בסוף התהליך עם בלנדר ידני כדי לקבל תערובת מבריקה וחלקה.

נזלף את הגנאש בעזרת שק זילוף אל שקעי הסיליקון ונעביר אל המקפיא. לאחר שהטראפלס קפאו נוציא אותם מהשקעים ונערבב בקערת הקקאו. ננער מעודפי הקקאו ונסדר בקופסא. נעביר אל המקרר עד להגשה.

הכנסת הגנאש לתבניות עד לקבלת הצורה המדהימה
טראפלס מפנקים לוולנטיינס